Робота депутата – це не лише присутність на сесії

12.01.2021

Обласна рада 8-го скликання провела уже дві сесії, на яких було вирішено основні кадрові та бюджетні питання в області. Робота депутатів одною участю в сесії не обмежується, вона триває щоденно протягом усієї 5-річночної каденції. У своєму другому обранні до обласної ради депутат від Романівщини Ігор Ходак став членом постійної комісії з питань бюджету та фінансів. В компетенції та повноваженнях цієї комісії затвердження витрат та прогнозування доходів громад Житомирщини.   

Ігор Ходак: «Це нова для мене комісія, у минулому скликанні я входив до складу комісії з питань охорони навколишнього середовища. Нині ж маю іншу сферу для вивчення. Так, це дійсно та робота, яка потребує кропіткої підготовки, кожна гривня в бюджеті має бути на контролі і витрачена лише з користю. Для більш якісного ведення своєї діяльності я залучив спеціалістів, з якими разом опрацьовуємо відповідні документи та рішення. Підготовка до чергового засідання комісії починається з вивчення усіх питань, за які потрібно проголосувати. Я намагаюсь  глибоко аналізувати кожну статтю витрат, як підприємець знаю, що насправді стоїть за усіма цифрами на папері. Звісно, детальне вивчення питань дозволяє одразу відсіювати ті сумнівні моменти, де чітко прослідковується бажання деяких осіб потягнути собі у кишеню гроші, такі випадки є і мені вдається їх не пропустити, вдається завадити і зберегти бюджетні кошти.  Вірю у те, що подібні схеми мають зникнути взагалі, і над цим працюю з командою своїх фахівців у фінансовій сфері».

У 2021 році левова частка видатків піде на медичну сферу

 У міжсесійний період комісія з питань бюджету та фінансів працює над забезпеченням сталого фінансування програм розвитку області, які були погоджені на сесії. Цю програму фінансують з року в рік, як першочергову. Депутати одноголосно погоджуються з тим, що без якісної та комплексної охорони здоров’я не можливий подальший розвиток територій. Аби більш детально опрацювати кожну програму, члени бюджетної комісії проводять спільні засідання з профільними галузевими комісіями. Такий рівень діалогів дозволяє вибудувати чітку фінансову стратегію.

Кілька таких засідань відбулися минулого тижня. Аналізуючи рішення комісій, Ігор Ходак, резюмує: за кожною прописаною статтею витрат стоять людські життя.

Ігор Ходак: «Медицина, як основа, завжди була в пріоритеті при формуванні бюджету області. У 2021 році ця стратегія, як ніколи, мотивована. Разом з колегами опрацьовували комплексну програму «Здоров‘я населення Житомирщини». Цей проект передбачає проведення першочергових і пріоритетних заходів, щодо належного функціонування медичних закладів, обслуговування населення, пільги для визначених категорій, дофінансування з обласного бюджету важливих державних програм. Важко, однозначно важко повноцінно забезпечити такі сфери при лімітованому кошторисі.

Тим паче, що левова частка затрат йде на розрахунки за енергоносії, і тут я дотримуюсь переконання, що енергоефективність порятує від захмарних платежів за газ, електроенергію. Тепло в лікарню може надходити з альтернативних джерел. За стіл переговорів варто сісти разом з керівниками медичних закладів і пропрацювати можливий перехід на обігрів приміщень твердим паливом, і пропрацювати положення закупівель таким чином, аби усі місцеві виробники тирсобрикетів, пелетів приймали участь у тендерах і надавали свою продукцію для котельних комплексів медичних закладів. Програма «Здоров‘я жителів Житомирщини» – це і належна фінансова увага до пільгових категорій населення – в області на обліку кілька тисяч чорнобильців, воїнів АТО ООС, пільговиків інших категорій. Сьогодні держава не покриває усі медичні потреби цих людей, тому область бере на себе зобов‘язання фінансувати певні заходи у рамках програми з охорони здоров‘я.

7 млн «чорнобильский» фонд – це мізерно мало, з перерахунком на кількість людей – це трохи більше сорока гривень на кожного. І тому сьогодні ми, як депутати, наполягали на тому, аби такі підходи переглядались. Я впевнений, що якісний аналіз пільгових програм має відбуватися обов‘язково вкінці кожного року, перед формуванням нового бюджету. І цей аналіз має показати реальні цифри недофінансованості, реальні показники витрат, які б забезпечили якісне надання послуг пільговим категоріям, скільки потрібно додати коштів і на що. Варто долучити до процесу і місцеві бюджети, вони знають своїх пільговиків і їхні потреби, громади також мають відшукати кошти, аби доєднатися до процесу повноцінного фінансування. Доки цей аналіз не буде проводиться, доти будуть такі мізерні цифри, доти буде наростати зневіра в кожного пільговика. Я буду наполягати, аби вкінці 2021 року усі показники і цифри були вивчені і відображені у відповідному звіті, на основі якого і буде відбуватись фінансування у році наступному. Лише шляхом глибокого аналізу можна прийти до реальних цифр, потреб і повноцінного фінансування пільгових категорій населення»

Бюджет області формується за рахунок платників податків

Саме тому робота депутатів частково спрямована на збільшення таких надходжень шляхом розширення сфери бізнесу. Залучення потужних інвесторів та створення невеликих, локальних проектів мають йти паралельними шляхами. Сімейні ферми, приватне підприємництво формує базу для майбутнього розвитку громад, маленьких містечок,  сільських територій. І такому мінібізнесу, як і інвесторам, потрібна підтримка органів влади, і, звісно, якісний контроль.

Одну із програм депутатам на розгляд запропонували спеціалісти  департаменту праці, соціальної та сімейної політки облдержадміністрації. Свою підтримку мінібізнесу висловив Ігор Ходак. Саме в такій формі господарювання він вбачає майбутнє.

Ігор Ходак: «У 2021 році на розгляд депутатів від департаменту соцзахисту надійшла пропозиція у рамках програми розвитку, передбачити майже 600 тис.грн на створення мікробізнесу. Це може бути той стартовий капітал, завдяки якому у громадах з‘являться мініпідприємства, мініферма, мінікомпанія з надання певних послуг, сімейна невеличка справа. Я неодноразово наголошував, що місцевий бізнес, навіть малий, це запорука існування громад. Мої переконання незмінні – віднаходити і підтримувати тих, хто готовий запускати свої проекти. Для старту часто не вистачає підтримки, в тому числі і фінансової. Тому виділення коштів з обласного бюджету на програму запуску мікробізнесу я цілком підтримую і вважаю виправданою та навіть необхідною. Єдина і надважлива вимога – опрацювати положення цієї програми, критерії відбору кандидатів і можливе збільшення грошового фонду. І я наполягаю, аби до цього процесу долучились голови громад, оскільки вони, як ніхто, знають свою місцевість, її ресурсні можливості та потенціал населення. Попри те, що багато колег депутатів не підтримували таку програму на засіданні відповідної комісії, і пропонували направити ці кошти на підтримку існуючих підприємств, я не відступаю від своїх переконань: утворення нового бізнесу – це завжди прогрес для громад. Усе велике починається з малого».

Усі рішення, які депутати приймають на відповідних засіданнях комісій у міжсесійний період – це і є та систематична, а не одноденна робота, яку доручили виборці обраним кандидатам. Саме на таких зібраннях формуються стратегічні напрямки розвитку області, відпрацьовуються важливі деталі загальних програм розвитку.

Виникли запитання ?